Dag X-60 is in aantocht!

Terug
Categories
Newsflash
Onderwerpen
Sociale verkiezingen
Datum:
6 Dec 2010

<p><span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif;"><span style="font-size: 10pt;">Over exact één jaar start de vierjaarlijkse procedure voor de sociale verkiezingen van uw ondernemingsraad en/of preventiecomité.</span></span></p><span style="font-family: arial,helvetica,sans-serif;"><span style="font-size: 10pt;">

Over exact één jaar start de vierjaarlijkse procedure voor de sociale verkiezingen van uw ondernemingsraad en/of preventiecomité.

Deze procedure van 150 dagen start met de zgn. "˜Dag X-60' die zal plaatsvinden in december 2011.

 

Op Dag X-60 moet u in uw onderneming de volgende informatie meedelen:

  • de afbakening van de technische bedrijfseenheid of -eenheden ("˜TBE');
  • de functies van het leidinggevend personeel;
  • de functies van het kaderpersoneel.

 

Misschien is het voor u de eerste keer of heeft u al de zoveelste verkiezing achter de rug. In beide gevallen is een grondige voorbereiding geen overbodige luxe. Zo beïnvloeden bijvoorbeeld de manier waarop u de TBE afbakent of hoe u het leidinggevend personeel definieert, uw personeelsbeleid op vele vlakken in de volgende vier jaar (2012-2016). Daarom geven deze begrippen vaak aanleiding tot discussies met de vakbonden, tot zelfs voor de arbeidsrechtbank.

 

Bovendien is 2011 het referentiejaar voor de drempel van het aantal werknemers en uitzendkrachten.

 

Traditiegetrouw heeft <st1:personname>Claeys & Engels</st1:personname> de uitgebreide rechtspraak van de vorige verkiezingen van alle Belgische arbeidsrechtbanken grondig gescreend, zodat wij u ten volle kunnen bijstaan bij het toepassen van de wettelijke definities op de specifieke situatie van uw onderneming.

 

Onze specialisten staan ter beschikking om uw onderneming onder de loep te nemen en u bij te staan bij de voorbereiding van uw strategische beslissingen, zoals bijvoorbeeld:

  • Kan u de huidige structuren behouden? Wat zal de vakbond eisen: één ondernemingsraad en meerdere preventiecomités? Een opsplitsing van de huidige structuren? Of een samenvoeging? Kan u nog zaken veranderen?
  • Wie kwalificeert als "˜leidinggevend personeel'? Welke aanpassingen kan u nog aanbrengen?
  • Behoudt u de huidige lijst "˜kaderpersoneel' of brengt u veranderingen aan?
  • .....

 

Neem gerust met ons contact op en wij zoeken met u naar de beste methode om een dergelijke "˜check-up' te organiseren, op maat van uw wensen.